Prosjekt: Bli fit

Jeg har jo satt meg treningsmål, og for å få enda mer motivasjon og gjøre det rett, kjøpte jeg meg ei vekt (som gir pekepinn på fettprosent, BMI, muskelmasse osv. i tillegg til vekt) og en treningsdagbok. Her om dagen hadde jeg allerede trent, men på kvelden kjeda jeg meg så fælt at jeg satte opp ei Tabata-økt og gikk til senteret og gjennomførte den med en gang. Jeg har aldri prøvd Tabata før, og selv om jeg var forberedt på at det skulle være slitsomt, så fikk jeg meg nok et lite sjokk. For den som ikke vet det, er Tabata ei høyintensiv treningsøkt (HIIT, som det forkortes), med øvelser som går både på styrke og kondisjon. Jeg tok blant annet burpees, fjellklatrer, situps, step ups og kettlebellswing, og selv om jeg kun gjennomførte tre bolker med to øvelser, i stedet for fire som er vanlig, ble jeg helt dausliten! Hver bolk er 20 sek en øvelse, 10 sek pause, 20 sek en annen øvelse, 10 sek pause, og gjenta hele greia fire ganger før man går over til neste bolk med to nye øvelser. (Google it, jeg er dårlig på å forklare!) Anyways; denne treningsformen anbefaler jeg å prøve! Jeg ble sjukt sliten, dritsvett og veldig fornøyd med innsatsen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg